אבני היסוד של ניהול עסק גמישות מחשבתית וקור רוח

אבני היסוד של ניהול עסק גמישות מחשבתית וקור רוח

ניהול עסק

לא קל למצוא אנשי מכירות טובים, אם לומר את האמת זה נהיה קשה מפעם לפעם. אפילו החברות הטובות בעולם עם ציידי העובדים הטובים בעולם מדייקים רק ב-75 מהפעמיים, זאת אומרת שבפועל 1 מתוך 4 עובדים לא יעמוד בציפיות ממנו.

המהות של ניהול עסק גורסת שעל מנת שתוכלו לשפר את הסיכויים ולמצוא את האדם הנכון חשוב להתייחס לשני תכונות שלא תמיד מתמקדים בהם והם מהותיות באקלים המכירות הדינמי של היום. גמישות מנטאלית וקור רוח. שתי התכונות הללו, בניגוד לתכונות אחרות שאפשר לפצות עליהם, הם הכרח.

אבל כדי להבין זאת לעומק בוא נגדיר את התכונה שנקראת גמישות מנטאלית.

גמישות מנטאלית היא היכולת לקחת מידע לעבד אותו ואז לעצב וליישם את הפעולות שצריך לנקוט בזמן אמת.

אנשי מכירות טובים יכולים לעשות זאת מתוך שינה, אנשי מכירות מצוינים יכולים לעשות את זה בהינף משפט ומספר מילים.

קור רוח היא היכולת לטפל במצבים מורכבים או קשיים בחוכמה ובקלילות בלי לחץ, זה היכולת לשמור את הראש שלך מעל המים שכולם מסביבך קורסים תחת הלחץ.

זה אחד התכונות החיוניות ביותר שבעל עסק צריך לחפש בעובד פוטנציאלי. חוסר קור רוח יכול להוביל לתסכול ולתסכול יש אפקט שלילי גם על תרבות העבודה וגם על היצירתיות וההספק והספק נמוך פוגע קשות במדד של ניהול עסק. לכן חשוב לקחת אנשים מתאימים שיוכלו לייצג את החברה בזמן של סיטואציות לא פשוטות.

אבל איך נזהה אנשים שמחזקים בסט התכונות הזה.

אפשר לזהות קור רוח בכמה אפיונים קלים, אפשר להעמיד מול העובד הפוטנציאלי מספר מצבים מלחיצים בהם הוא צריך להתמודד ולראות איך הוא מגיב בזמן קריטי, האם מאבד את היכולת לחשוב בבהירות ונהיה חסר אונים, כך נזהה בעיתיות של קור רוח אצל עובד ונמנע העסקה.

לעומת זאת גמישות מחשבתית אפשר למדוד בשאלות היפותטיות כלומר מה היית משנה בעסק מסוים על מנת להוציא אותו מהקיבעון שלו, כלומר איזה שינוים הוא היה עושה על מנת לשנות מצב קיים של חברה שנתקעה בלי אפשרות להתקדם, אם הוא חושב על פתרון מחוץ לקופסה הגם שלא בטוח שיצליח הוא האדם בשבילך.

אבל רגע למה התכונות הללו כל כך חשובות ?

התכונות הללו חשובות מכיוון שכשאנחנו עוסקים ברמה של ניהול עסק אנו מבינים כי נדרשת יכולת אנליטית לעבד מידע בצורה מהירה, לשאול את השאלות הנכונות ולקחת צעדים שהם לפעמים בלתי צפויים לחלוטין. אם למוכרים לא תהיה גמישות מחשבתית או מנטאלית זה לא יתרום כלום לעסק אפילו אם הם מוכרים מצוינים עם יכולות מכירה מעל הממוצע.

הגמישות הזו היא היכולת לבוא עם אסטרטגיה או טקטיקה ייחודית מחוץ לקופסא על מנת להתגבר על מכשולים לא צפויים. השוני הוא היכולת לעבד מידע ולגבש לפיו את התגובה ההולמת ההכרחית על מנת למצוא פתרון שיווקי הולם. קור רוח הוא מה שמבדיל בין איש מכירות שמתמודד בקלילות עם אתגרים וקשיים לבין אחד שקורס תחת הלחץ. החל משיחת המכירה הראשונה וכלה ביכולת להתמודד עם הלחץ שמגיע עם דוחות הרבעון.

מכירות היא תחום עם תסכול מובנה, אי אפשר להתחמק מזה ותסכול הוא לא משהו שישכנע את הלקוח.

אם יש לך מזל והחברה שלך צומחת במהירות חשוב שהיה לך אנשי מכירות עם גמישות מנטאלית ומחשבתית, זו הדרך לעלות לפסגה. מן הצד השני חוסר קור רוח הוא אלמנט שפוגע בחוסנה של התרבות הארגונית אבל מה שהכי חשוב במיוחד בחברות עם צמיחה מהירה היא שעדיף לאבד מעומד טוב מאשר לשכור מעומד רע.

בעולם של היום אנשי מכירות טובים הם זן הולך ונעלם מכיוון שהדרישות רק הולכות וגדלות ולמרות שיש הרבה תכונות שאנשי מכירות אמורים להתברך בהם כמו יכולת שכנוע, ייצוגיות ורטוריקה הדברים החשובים ביותר ושיכולים בהחלט להשפיע על שיווק ומכירה של מוצרים הוא קור רוח וגמישות מחשבתית, שני התכונות הללו יכולות להיות ההבדל בין הצלחה וכישלון.