איך בוחרים יועץ עסקי

איך בוחרים יועץ עסקי

בתחרות ההולכת וגוברת בשוק הישראלי עם נתח שוק מוגבל שמוקף תחרות מכול הכיוונים ומשק שנמצא במצב סטטי וצומח באיטיות כול עסק חייב כלי מנצח שיבדל אותו מכול השאר והכלי הזה הוא יועץ עסקי.
יועץ עסקי שניחן ביכולות אנליטיות מצוינת יכול לגרום לתנודות חיוביות בעסק שלך לכן חשוב למצוא את המכלול הנכון של הייעוץ העסקי שייתן לכם את המיטב. בהקשר הזה ישנם מספר מאפיינים שחייבים לשקול.
1 . יועץ עסקי טוב הוא אדם שיחקור את העסק שלך בצורה יסודית ולא יבוא עם סט כלים מוכנים מראש שמתאימים לכלל העסקים, חשוב לזכור שהעסק שלך שונה מכול עסק אחר וחשוב לשמור על הייחודיות שלו אז יועץ עסקי הוא אדם שנוכל להתחבר אליו גם ברמה האישית וגם ככזה שילמד את העסק שלנו כעולם חדש ויבוא עם דף לבן שיכול לעצב את הצמיחה הכלכלית של העסק לעתיד לבוא.
2 . יועץ עסקי טוב יתכנן תכנית רב שנתית ממש כמו תקציב שתגדיר את השלבים שיובילו את החברה להצלחה. יועץ עסקי טוב הוא יועץ שבמספר פגישות מצומצם בחודש עד 4-5 פגישות מפגשים שנעים בין שעה לשעתיים יתווה את הדרך ויקנה לבעל העסק את האפשרות לרכוש ולהשתמש בסט הכלים להמשך ההתפתחות של החברה.
3. כשאנו הולכים לבחור יועץ עסקי חשוב שניקח מקצוען עם ניסיון של לפחות 10 שנים בתחום שמבין ומעורה ומחזיק בסט תכונות וכלים של שיווק פיננסים וניהול. כל אלה הינם תחומים משיקים בעסק וביניהם יש יחסי גומלין לאורך חיו של הארגון. כידוע כול דבר משפיע על דבר אחר משום שעסק חווה תמיד מספר בעיות במקביל ולהם השלכות שונות שמשפיעות על עתיד החברה אם לקחת דוגמה פשוטה; אם לעסק יש בעיה פיננסית הוא לא יצליח למצוא תקציב לשיווק מה שיגרור ירידה במכירות של החברה מה שיגרום לירידה בתזרים המזומנים לכן על אחת כמה וכמה חשוב למצוא את היועץ העסקי הנכון שיוכל לתת את האיזון הנכון לעסק ולבנות את התשתית הנכונה להצלחה.
4. עוד נדבך חשוב שצריך לזכור בזמן שאנו מחפשים יעוץ עסקי הוא לא ליפול לנישות המאמנים העסקים שהציפה את המדינה בעשור האחרון, כידוע "מאמן עסקי" הוא בעצם אדם שאין הכשרתו מתחום הכלכלה בהכרח והוא אדם ששואל את השאלות שאמורות להניע את האדם/העסק לפעולה במילים אחרות מפנה אותו לפעולה הנכונה אבל פה תפקידו מסתיים. אבל העניין הוא שרוב בעלי העסקים צריכים אבחון לבעיה שלהם לפני שהם יגיעו לפתרון ולכן יועצים טובים ומנוסים הם כאלה שבנוסף לידע המקצועי שלהם למדו גם אימון ואת שני הכלים הם יוכלו לשלב ביחד. הרעיון המרכזי והבסיס יהיה כמובן הייעוץ, האלמנט הניהולי וכנספח שמאזן את הדברים יבוא האימון האישי. יחד עם כלים אלה בונה היועץ העסקי את התשתית להצלחה ומלווה את הלקוח בכול שלב עד התוצאה הרצויה. זו הסיבה העיקרית מדוע יועץ עסקי שמבין באימון יתרום ערך מוסף לחברה
5. יועץ עסקי טוב הוא אחד שיאבחן את הבעיה הארוגנית, השיווקית או פיננסית בטרם ייגש לפעילות הייעוץ ולכן מומלץ לבקש מהיועץ דוח ממצה על מנת לוודא שהוא אכן פוגע ולא מפספס בגדול את מטרות החברה.
בסופו של דבר המטרה של שני הצדדים היא הדדית, לתרום לשגשוגה של החברה ויועץ עסקי טוב ומקצועי שמבצע את התהליכים יכול להיות המפתח להתנהלות דינמית ומוצלחת בשוק התחרותי של היום וכמו שהעבר מלמד אותנו מאוד חברות חבות את ההתקדמות שלהם לייעוץ עסקי נכון שבנקודות הזמן המסוימת ממש לפני הפריצה מחק את אבן הנגף שעצרה את החברה.