ייעוץ עסקי לנסיקה במכירות ב-6 צעדים פשוטים
ייעוץ עסקי – אם גם אתה שואל את עצמך איך להגדיל את המכירות ? זה בדיוק המאמר בשבילך, זו אחת מהשאלות הנפוצות ביותר שיזמים ובעלי עסקים שואלים את עצמם והתשובה היא שהרבה עסקים לא מתרוממים בגלל שהם פשוט לא מודדים בצורה נכונה את המכירות והרווחים שלהם וישנם מספר שיטות פשוטות שאם הם מבוצעות כהלכה יתרמו לחברה בתחום הארוך או הקצר.
1. כמות מכירות בזמן קצוב
ב ייעוץ עסקי המדד הראשון שמשתמשים בו על מנת לקבוע את היקף המכירות של העסק מבוסס על לוח השנה. לדוגמה, מה הוא סך כל המכירות החודשיות שלך באותו הרגע ? כמובן שאתה יכול לבדוק נתונים יומיים או חודשים. על ידי מדידת מכירות לפי מדדי זמן תוכל לדעת במדויק כמה טוב העסק מתפקד, תוכל להשוות את החודש הקיים לעומת הקודם ואם המכירות לא עלו תדע שנשארה עוד הרבה עבודה.
2. מכירות לפי מוצר או שרות
ב ייעוץ עסקי המדד הבא הוא להעריך את המכירות של מוצר או שרות מסוים. הבדיקה הזו תגיד לך בדיוק מה נמכר ומה לא. ברגע שיש לך את כל המידע העצה האפקטיבית והפשוטה ביותר הוא להשקיע יותר זמן ומשאבים לקידום מוצרים שכבר נמכרים ולהגדיל את נפח המכירה ולזנוח מוצרים שלא.
המדד צריך להיות לאורך תקופה ארוכה, ירידה בנפח מכירה של מוצר מסוים תגרום לך לבדוק את האופציה של שיווק או ייצור של מוצר חדש לעומת זאת גידול מתמשך במוצר מסוים יכול לעזור לך לחזות את מדד הביקוש למוצר ובהתאם לכך להצטייד בכמות המתאימה.
3. מכירה לפי מקור
ישנה אמרה מאוד מפורסמת בתחום של ייעוץ עסקי , "חצי מהכסף שהוצאתי על פרסום התבזבז, הבעיה שאני לא יודע איזה חצי…"
המפתח פה הוא להשקיע יותר במקורות הלידים של המוצרים הכי נמכרים ולהפסיק להוציא כסף על מקורות לידים של מוצרים מתים. על ידי בדיקה של מקורות הלידים של המוצרים שלך אתה תוכל לייעל את תהליך ייצור הלידים שלך, בנוסף אם לידים טובים מאבדים את האיכות שלהם אתה יכול לזהות את מייד ולתקן את הבעיה.
4. הכנסה פר מכירה
ב ייעוץ עסקי השיטה הקלה ביותר להגדיל את נפח המכירות ואת הרווחים הוא להגדיל את ההכנסה הממוצעת פר מוצר. לדוגמה שחברת Macdonald שאלה "האם אתה רוצה גם צ'יפס בצד" היא הכפילה את הרווח וברגע שהיא שאלה "האם להגדיל לך המנה היא" שוב הכפילה את הרווח.
כול אחת מהשאלות הללו הגדילו בצורה דרמטית את ההכנסה הממוצעת פר מכירה וזה רק מוכיח שאם אתה לא מודד בצורה עקבית את מדד המכירות שלך לעולם לא תוכל להשתפר ולצמוח.
5. לקוחות חדשים מול לקוחות ישנים
מה אחוז הלקוחות החוזרים שלך לעומת הלקוחות החדשים שלך ? לעסק בריא יש גם וגם, צבר בלתי נדלה של לקוחות חדשים ולקוחות חוזרים שממשיכים לקנות את המוצרים שלך. העסק שלך יחווה עליה דרמטית במכירות וברווחים ברגע שאתה מצליח לגרום לאנשים להיות לקוחות נאמנים שלך שחוזרים וקונים ואוהבים את המצרים שאתה מציע. אבל אתה לעולם לא תדע אם כלי השיווק שלך שכוללים שליחת דוא"ל עובדים אם לא תמדוד את התוצאות בכלים הנכונים.
6. פעולות שנעשות זמן קצר לפני המכירה
המדד האחרון מתייחס לפעולות שנעשות זמן קצר לפני המכירה. לדוגמה אם אתה רוצה לעקוב אחרי מכירות אתה יכול להשתמש במדד פר קליק או פר חשיפה אם אתה מפרסם בגוגל, זה מאפשר שלך למצוא את השורש להצלחה או לכישלון, לדוגמה אם המכירות נמצאות בירידה יכול להיות שתמצא שזה ירידה במכירות לפי מדד פר שיחות טלפון, על ידי שינוי הטקסט שאנשי שירות הלקוחות שלך אומרים תוכל לפתור את הבעיה בנקל.
רוב אנשי המכירות טוענים שתחום המכירות הוא משחק של מספרים. אם אתה הולך ליותר אירועים, מדבר עם יותר אנשים, מציע יותר הצעות וכדומה קרוב לוודאי שתמכור יותר. זה אמנם נכון, מעקב אחרי התוצאות של כל פעולה תאפשר לך לראות מה עובד ולהמשיך באותו קו. בעזרת הכלי הזה תוכל גם לזהות מה לא עובד ולתקן זאת על המקום.