ייעוץ שיווקי בנישה בדרך למודל הצלחה כלכלי

ייעוץ שיווקי בנישה בדרך למודל הצלחה כלכלי

 

ייעוץ שיווקי ככלי מפתח להצלחה בתחום הנישה

ייעוץ שיווקי, למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים לשוק נקודתי בצורה מאוד ממוקדת, ייעוץ שיווקי שנוגע בתחום הזה יכול להיות שוק רווי בכסף שארגונים גדולים יותר לא מתחרים בו והאוקיינוס שם פשוט כחול יותר וריק מכרישים, ייעוץ שיווקי מדויק בשווקים הללו ויותר מכך ייעוץ שיווקי נכון יכול לעזור לך להגיע למקומות שלא חלמת עליהם.

ייעוץ שיווקי גורס שאלו הם שווקים שפשוט מתעלמים מהם וזה חבל מכיוון שעם כול הכלים השיווקים שיש לנו כיום ובמיוחד הכלים של ייעוץ שיווקי נכון ובמכירה דרך הרשת ובכול מיני חנויות עודפים זה קהל מבוזבז שאנחנו יכולים לספק לו את המוצרים אותם הוא רוצה.

ייעוץ שיווקי הוא תהליך המיקוד הזיהוי וההגעה לקהל היעד מעולם לא היה קל יותר לעסקים קטנים. השאלה היא האם אתה מוכן להיות דג גדול באגם קטן ? האם התשוקה שלך ייחודית מספיק על מנת לייצר רווח ?  אם כן בחר באלמנט של ייעוץ שיווקי נכון.

ייעוץ שיווקי נכון מציג תהליך בן חמישה שלבים על מנת שתוכל להפוך את העסק שלך להצלחה היסטרית למרות הנישה המוגבלת שלך.

  •     צור שרות פשוט

שרות פשוט הוא הצעה אחת ייחודית שמתמקדת בצורך מסוים של קהל יעד צר. לא משנה אם אתה רוצה לייצור עסק אזוטרי של  צלבים לחסידים ישועים או כיסויים למכוניות, ייעוץ שיווקי מדויק אומר שישנם שאלות קריטיות שאתה חייב לתת להם תשובה; מי צריך את השרות שלך ?, מה מיוחד בשרות או המוצר ?מה עושה את המוצר שלך טוב מהמתחרה ?

אתה חייב לשים לב לכל הפרטים הקטנים ולשים דגש על ייעוץ שיווקי נכון, לבדוק ששם המותג שלך מתאים למה שאתה רוצה לשווק וכל שאר אמצעי השיווק מסונכרנים, האתר שלך, אסטרטגית השיווק שלך נועדו להדגיש את הייחודיות ואת השרות המסוים אותו אתה משווק והוא טוב מכולם, זכור המילה החשובה פה היא פוקוס, פוקוס ועוד פעם פוקוס.

הנה דוגמה אמתית של מהלך שניזון על ידי ייעוץ שיווקי מוצלח:

ב-2004 הייתה חברה בשם SIZZLE IT שייצרה סרטוני וידאו של "עשה זאת בעצמך" בכול תחום אפשרי. לאחר שנים של חוסר הצלחה היזמים הפכו את החברה לכזאת שמתמחה בתחום אחד בניגוד לכול שאר החברות שהמשיכו לשווק לקהל יעד גדול ולא ממוקד, וזה הצליח להם הם בעצם חצבו תחום נישה שלא היה קיים קודם כחברה היחידה שייצרה סרטוני וידאו מעוצבים למוצרים של בין 3 ל-5 דקות שמקצוענים נהגו להשתמש בהם והתוצאה החברה נהפכה למובילת התחום ונהנתה משיוך של מילת המפתח בכול מנועי החיפוש המהותיים.

  •   ייצר את נישת השוק שלך:

המפתח להצלחה הפשוטה של העסק שלך מעבר לקבלת ייעוץ שיווקי נכון הוא לנצל את נישת השוק שאתה מרגיש שאנשים מתעלמים ממנה. נישת שוק היא בדרך שוק קטן, ממוקד עם ייחודיות מסוימות כסגמנט קטן בתוך שוק מסחרי גדול ולכן הוא צריך התייחסות אחרת מיוחדת ומן הסתם גם ייעוץ שיווקי שונה בצורה מהותית.

ברגע שאתה מזהה את השוק אליו אתה רוצה להיכנס, השתמש במנטרות של ייעוץ שיווקי ממוקד – עצור לרגע וחשוב על השאלות הבאות; מי האנשים בנישה הזו ? , מדוע עד עכשיו התעלמו מהם ? , איך אתה יכול לשרת אותם טוב יותר ? , איך אתה יכול לאחד אותם ? , בקיצור מדוע השרות הפשוט והיעיל שלך הוא התשובה לבעיה שלהם ?.

עבד את כול המידע שקיבלת בעזרת הדרכה של ייעוץ השיווקי על מנת לייצר פרופיל מדויק של קהל היעד שלך. השלב הבא הוא להתייעץ הוא האנשים שמעורים ומחוברים לשוק הזה דרך הרשתות החברתיות, מישהו שנמצא בסוד העניינים.

ייעוץ שיווקי

דוגמה מצוינת לעוד ייעוץ שיווקי נכון 

ישנם אלפי חנויות של טי שירט בעולם אם זה באינטרנט או בחנויות אבל מעט מאוד חברות באמת ייצרו נישה מיוחדת לשוק שלהם. חברה ייחודית כזאת בשם THE GAME הייתה מייצרת חולצות לפי עיצוב של לקוחות ועורכת תחרויות עיצוב והעיצוב הזוכה בתחרות היא מופיע על החולצות בליין שלהם,  כך החברה בעצם יצרה קהילה משותפת, האמן שזכה קיבל הכרה והחברה בעצם איחדה היפסטרים, אמנים ואנשים שאוהבים עיצובים מיוחדים והתוצאה הייתה מדהימה , החברה מוכרת מעל למיליון חולצות כול שנה. 

  • תוביל את הנישה

כיוצר של השרות הייחודי שלך אתה מציע לשוק שלך תובנות ועצות מצוינות אבל זה שאתה מציג את הייחודיות שלך בלבד לא יביא אותך לשום מקום. גם שיווק המוצר שלך בצורה שקופה יוביל למבוי סתום, בלי ייעוץ שיווקי חכם לכל אורך הדרך אתה פשוט לא תצליח.  אתה חייב להבין שאותנטיות בונה אמינות, התייחס לקהל שלך בכבוד, ספר מה עמד מאחורי הקמת השירות הפשוט והמיוחד שלך, באיזה בעיות נתקלת ? איך פתרת אותן ?, חשוב לזכור שהכלל הראשון בייעוץ שיווקי חכם הוא ברגע שהמסר שלך מנוסח בצורה מושלמת הפץ אותו בכול המקומות האפשריים, בלוגים, פורמים, מסיבות עיתונאים, כנסים, ניוזלטרים, סרטוני וידיאו בYOUTUBE ופודקאסטים, זכור אף אחת לא מכיר את השוק טוב יותר ממך

  • תהיה ספציפי ייחודי ורלוונטי.

נצל כל הזדמנות על מנת להסביר מדוע המוצר שלך טוב יוצר מכל מוצר אחר בנישה שלך. שקול את הכלים של ייעוץ שיווקי, התבונן היטב בכול המרכיבים שהופכים את המוצר הפשוט שלך לנגיש משלב הקונספט ועד לייצור ולהפצה והשיווק. מה גורם למוצר שלך להוביל את השוק ?, מה אתה מציע שהמתחרים אינם מציעים ? מדוע אתה הכי רלוונטי בנישה שלך ?. תשתמש בתשובות שקיבלת כתחמושת כנגד המתחרים שלך. בזמן שהמתחרים שלך מתגאים בחנויות שמוכרות הכול הנישה שלך מעדיפה דברים מיוחדים. יכול להיות שהמתחרה שלך עובד על כמות ומחיר נמוך אבל הנישה שלך מושכת קהל יעד עם ממון רב יותר שאין לו בעיה להשקיע כסף רב יותר במוצר שמשדר יוקרה.

  • תעתיק, תעביר ותחזור על כל מה שאתה עושה.

אל תפסיק לשנן את המסר שלך, נצל את גל ההצלחה, מצא דרכים חדשניות ויצירתיות להגדיל את השוק שלך, מצא תחומים חדשים וקהל חדש לפרזנטציה של המוצר החדש שלך על מנת לייצר יתרון תחרותי לאורך זמן. אתה יודע בדיוק מה עובד ומה לא עכשיו זה הזמן להגדיל את החשיפה.