לשבור את תקרת הזכוכית – הדרך היחידה היא למעלה – בידול עסקי כמקור לפיתוח עסקי

לשבור את תקרת הזכוכית – הדרך היחידה היא למעלה – בידול עסקי כמקור לפיתוח עסקי

כול עסק חיי בתוך עולם תחרותי ושוחק לפעמים יש הזדמנות חדשה ובשנייה האחרונה עסק אחר לוקח את ההזדמנות העסקית הזאת בשני ידיים ומייצר רווחים, אם זה המקרה ואם אתה מרגיש שהעסק שלך צעד אחד אחרי המתחרים ונגרר ולא מוביל אתה חייב לשנות את המיקום שלך בשוק ולכן יעוץ עסקי יכול לתת לך את הדגשים על מנת למקסם את הפוטנציאל של החברה.

המיקום שלך בשוק הקיים הוא בדיוק איך שהלקוחות הפוטנציאלים רואים אותך. זה בדיוק מה שהם חושבים עליך לעומת דעתם על המתחרים. שמות תואר מגוונים כמו "מבוססים" או "חדשנים", “איכות גבוה" “ולא יקרים", “נוחים" או "מספקים שרות מלא" הם מונחים יחסיים. שהם מתייחסים אליך ואל העסק שלך הם נהפכים לכלי לבידול שלך מהמתחרים.

הרושם של הלקוחות שלך לגבי איך העסק שלך מתפקד לעומת המתחרים יכול לקבוע אם הם יעבדו אתך או לא ולכן חשוב לעשות מחקרי שוק ולהבין מה הלקוחות שלך אוהבים במתחרים. יועץ עסקי יכול להגיד לך האם היתרונות של המתחרים שלך הם תכונות שאתה יכול להטמיע בעסק שלך ? באיזה תחומים הלקוחות מאוכזבים ממך ? האם אתה יכול לספק ללקוחות את שביעות הרצון שהם מחפשים ?

חשוב לשאול את הלקוחות הקודמים שלך על החוויה שלהם עם המתחרים, יש סיכוי גדול שהם יהיו כנים אתך ויגידו לך מה הם אהבו ומה לא ויתנו לך מעט תובנה שהיא בעלת ערך מוסף שיגרום לך להבין למה הם פשוט בחרו בך.

בדוק כיצד המתחרים שלך מיקמו את עצמם על ידי גלישה באינטרנט, דברים שיווקים כמו דפי אתר שמדברים על המשימות הגדולות של החברה הראייה הרחבה קרי החזון, המידע על השירותים וההטבות שהם נותנים ללקוחות וכדומה.

מחקר שוק יכול להגיד לך אם הלקוחות הפוטנציאלים בכלל מתעניינים במוצר שלך אם לדוגמה אתה מייצר לחם עשיר בקמח לבן אבל הלקוחות שלך מעדיפים לחם דגנים או לחם עם ערכים בריאים יותר אתה פשוט לא תמכור להם. ככול שתבין טוב יותר את הלקוחות העתידים שלך ואיך הם מתייחסים לעסק שלך תוכל לפתח נתח שוק חדש ומיקום נחשק יותר בתחרות על ליבו של הלקוח.

בקש מהלקוחות המרוצים שלך מכתבי המלצה. הצורה בה הם מתארים את העבודה שלך ואת ההטבות שהם קיבלו יכול לתת לך רמזים משמעותיים על מכירה נכונה של המוצר שלך לאחרים. גם שאלון הערכה יכול להיות פתרון מצוין, נסה לשאול, “איך היית מגדיר את השרות שלי למישהו שיכול למצוא בו תועלת". בתהליך המחקר יכול להיות שתגלה שהשרות שלך אינו ממותג או ארוז בצורה שתפנה או תגרה את הלקוחות שלך, פיתוח חבילת שרות טובה יותר יכולה להפוך את המכירה לקלה יותר ואטרקטיבית.

לפעמים רק בידול מחדש של חבילת השרות שלך יכול לייצר שינוי. לדוגמה עסק של איפור יכול לשווק את העסק שלו בצורת "יום אחד של התחדשות" מאשר לאפשר ללקוחות לרכוש 6 שעות מהמאפרת לשנות את המראה שלהם. כשאתה עורך את מחקר השווקים שלך נסה לשאול את הלקוחות הפוטנציאלים שלך כיצד הם מעדיפים את המוצר/השרות שלך והתאם את המוצר שלך להעדפות שלהם.

לפעמים תגיע למסקנה שבחרת בשוק הלא נכון בשביל המוצר שלך, יכול להיות שלתחום או לנישה שבחרת אתה לא מספיק אטרקטיבי והלקוחות לא מוכנים לשלם מה שאתה דורש או שגודל השוק קטן ולא רווחי מספיק. במקרה הזה זה בדיוק הזמן לבדל את עצמך ולפרוץ לשוק חדש לגמרי. לדוגמה חברת פרסום שמגלה שהחברות או הלקוחות שהיא עובדת אתם מעדיפות פרסום אינטרנטי כמקור לצמיחה תשקיע את מרבית מרצה בשוק ההולך וגובר של פרסום באינטרנט כמדיה מובילה כדי לא להיהפך ללא רלוונטית, בתור בעל עסק תמיד שאל את עצמך האם עדיין יש שוק למוצר שלי או שנרדמתי בעמידה.