פיתוח אסטרטגיות צמיחה בעסק על ידי ייעוץ עסקי/ חלק א'
ייעוץ עסקי של פיתוח אסטרטגיה שיווקית הוא אלמנט הכרחי לכל עסק. אם אין אסטרטגיה כזאת היכולת למשוך לקוחות חדשים לא תהיה אפקטיבית.
ייעוץ עסקי גורס שהאסטרטגיה חייבת להתבסס כך שהמוצרים או השירותים של החברה יתנו מענה הולם ומתאים ללקוחות ובו זמנית יגרמו להם לפתח יחסי אמון עם המותג והמוצר וכך יגדילו את הרווחים של החברה לאורך זמן.
על מנת להגשים את החזון הזה החברה חייבת לייצר אסטרטגיה גמישה שתוכל להתמודד עם השינוי הדינמי בתפיסה ובדרישה של קהל היעד. הגמישות הזאת תוכל לעזור לחברה לזהות שווקים חדשים וקהל חדש שיוכל להשתמש במוצר.
המטרה היא לזהות ולשווק את היתרונות של העסק לקהל היעד. ברגע שיצרתם והטמעתם את האסטרטגיה תהיו חייבים לבדוק עד כמה היא יעילה ואיזה עוד שינויים חייבים לקרות על מנת שההצלחה תישמר.
המדריך הזה כחלק מאלמנט של ייעוץ עסקי בא לעזור לחברה לזהות באיזה חתך של לקוחות עליה להתמקד. הוא מסביר בדיוק מה לכלול באסטרטגיה ואיך היא יכולה לשמש כבסיס נכון לפעולה אפקטיבית.
המפתחות לאסטרטגיה שיווקית מוצלחת.
אחד מהמפתחות לאסטרטגיה שיווקית מוצלחת הוא ההבנה שהלקוחות הקיימים וגם הלקוחות הפוטנציאלים יתאימו לקבוצה או סגמנט מסוים שיאופיין על ידי "הצרכים שלהם".
זיהוי הקבוצות הללו והרצונות שלהם על ידי מחקר שוק שיגרום לחברה לפנות אליהם ולחזר אחריהם בצורה טובה יותר מהמתחרים צריכה לעמוד במרכז האסטרטגיה.
לאחר מכן החברה תוכל לייצר את האסטרטגיה השיווקית הייחודית על מנת שתמקסם את כל החוזקות שלה ותתאים אותם לצרכים של לקוחות היעד.
לדוגמה : אם קבוצה מסוימת של לקוחות מחפשת קודם כל איכות אז כל פעילות שיווקית חייבת להיות בדגש על איכות המוצר או השרות שהחברה מספקת.
לאחר שהחברה עברה ייעוץ עסקי וברגע שהמשימה הזו הושלמה זה הזמן להחליט על צורת השיווק הטובה ביותר על מנת להבטיח שקהל היעד של החברה ידע על המוצרים או השירותים שהחברה מציעה ולמה זה בדיוק מה שהם מחפשים.
הכלים להשגת היעד יכולים להיות מגוונים החל מצורות שונות של פרסום, תערוכות , יחסי ציבור , פעילות אינטרנטית ועל ידי יצירת אסטרטגיה של "נקודת מכירה אפקטיבית" אם אתם סומכים על אחרים שממש מוכרים את המוצר שלך.
חשוב להגביל את הפעילות לשיטות שמבחינת החברה יעבדו בצורה הטובה ביותר, אין טעם לפזר את התקציב להרבה תחומים שלא יועילו כחבילה כוללת.
אלמנט מפתח שהרבה פעמים שוכחים לבדוק אותו הוא כמה האסטרטגיה הייתה אפקטיבית. זה לא רק עוזר לבחון איך האסטרטגיה עובדת הלכה למעשה אבל זה גם יכול לעזור לחברה להבין מהי האסטרטגיה השיווקית העתידית.
אפשר לעשות את זה בצורה פשוטה על ידי כך ששואלים כל לקוח חדש כיצד הוא שמע על העסק.
ברגע שהחלטת על האסטרטגיה, זה הזמן לשרטט את התכנית השיווקית שלך ולתכנן איך ובאיזה כלים ההצלחה תימדד.
חשוב לבחון את התכנית לאורך זמן בצורה עקבית על מנת שנוכל להגיב במהירות לשינוים ולצרכים המשתנים של הלקוחות שלנו בתעשייה בראיה כלכלית רחבה יותר.
חלק א של המאמר – בחלק ב' נלמד כיצד מוציאים את התכנית מהכוח אל הפועל.