אסטרטגיה שיווקית בזמן מיתון

אסטרטגיה שיווקית בזמן מיתון

אסטרטגיה שיווקית כמקור ליציאה חכמה ממיתון

אסטרטגיה שיווקית – בזמנים של מיתון הלקוחות נעשים מאוד בררנים, מפיצים מוטרדים מתזרים המזומנים והעובדים מודאגים מאבדן מקום העבודה. אבל בניגוד לדעה הרווחת דווקא שהשוק למטה זה ממש לא הזמן לוותר על שיווק ובטוח שלא על אסטרטגיה שיווקית. המפתח הוא להבין את שינוי הצרכים של הלקוחות והשותפים שלך ולאמץ אסטרטגיה שיווקית למציאות חדשה, חשוב להתמקד בדברים הבאים:

  • מותגים שדווקא מגדילים את הפרסום שלהם בזמן מיתון יכולים לשפר את האחיזה שלהם בשוק ולקבל החזר על ההשקעה שלהם (ROI)
  • בזמן מיתון חברות חייבות לשקול מספר אלמנטים שהם בונים את התכנית העסקית שלהם.
  • א.מחקר שוק הלקוחות

במקום לחסוך בתקציב המחקר בגישה נכונה של אסטרטגיה שיווקית אתה חייב להגדיל אותו בניגוד לשכל הישר וזאת מכיוון שזה בדיוק הזמן להכיר עוד יותר את הלקוחות שלך ולהבין כיצד הם מתייחסים למותג בזמן מיתון, האם ערך המותג נשאר זהה בעיניהם ?.

אסטרטגיה שיווקית גורסת שבזמן מיתון הלקוחות בררנים יותר ומנהלים משא ומתן קשה יותר על המחיר. הם מוכנים לדחות את הקנייה או לקנות פחות ממה שהם חשבו. המותרות של אתמול נהפכות לדברים פחות הכרחיים היום.  אסטרטגיה שיווקית אומרת שמותגים אמינים מעורכים במיוחד שהם מצליחים לייצר מוצרים חדשים או חדשנות גם בזמן מיתון והכול חלק חשוב של אסטרטגיה שיווקית נכונה ומדויקת. אבל כמו כול דבר גם מותגים חדשים מאבדים את הזוהר שלהם בזמן מיתון שהלקוחות חשדנים ודואגים לכסף שלהם.

  • ב.שמור על תקציב השיווק

כמו שאמרנו קודם זה אסטרטגיה שיווקית גורסת לא הזמן לחסוך בפרסום, כול המחקרים מראים שמותגים שמגדילים את הפרסום שלהם בזמן מיתון בזמן שהמתחרים מצמצמים הוצאות יכולים לשפר את האחיזה שלם בשוק ולקבל החזר על ההשקעה במחיר נמוך יותר מאשר היו מקבלים בזמנים של צמיחה. לפי המנטרה השלטת בתחום אסטרטגיה שיווקית חברות שעושות כך ומנצלות אסטרטגיה שיווקית משתלטות על חלקים מהותיים בשוק בדיוק שהמתחרים נכנסים למגננה.

לקוחות שהפכו חסרי בטחון עקב המיתון צריכים את הביטחון שלהם במותגים הידועים ובנוסף לקוחות בבית שצופים בטלוויזיה מסוגלים ליצר קהל פוטנציאלי גדול יותר פר אלך חשיפות.  אסטרטגיה שיווקית גורסת שבזמן מתון מותגים עם כיסים עמוקים יוכלו לקבל מחירי פרסום נוחים יותר ולחתום חוזים ארוכי טווח במחירים טובים יותר.

אסטרטגיה שיווקיתאם אין מנוס מלחסוך על הוצאות השיווק  נסה לשמר את התדירות של הפרסום על ידי מעבר מפרסומת של 30 שניות ל15 שניות. החלף פרסום בטלוויזיה באמצעי תקשורת אחר כמו רדיו או השתמש בשיווק ישיר וממוקד שנותן תוצאות ואימפקט מהיר יותר.

  • ג.התאם את אסטרטגית המחירים שלך

לקוחות יחפשו את הדיל הטוב ביותר, אתה לא חייב לחתוך את מחירי המדף אבל אסטרטגיה שיווקית נכונה תהיה להציע קידום מכירות על מוצר מסוים לפחות לזמן מוגבל, הגבל את ההנחה של קניה בכמות גדולה, עוד רעיון שנמצא בבסיסה של אסטרטגיה שיווקית נכונה הוא להגדיל את האשראי ללקוחות ותיקים ונאמנים ולתמחר מוצרים בצורה יותר אגרסיבית תוך הקטנה של הכמות שלהם. בזמנים קשיים הנחות עושות את העבודה ומוכחות כיותר יעילות מקידום או פרסום.

  • ד.הגדל את נתח השוק

חוץ מחברות ההייטק שממשיכות לשמור על קצב טוב של צמיחה גם בזמן מיתון, רוב החברות נאבקות בצורה קשה על נתחי שוק בתחום המסוים שלהם, באין אסטרטגיה שיווקית נכונה זה גובל במקרים מסוימים במלחמת הישרדות. ברגע שאתה יודע את מרכיב העלויות שלך זה מבטיח לך שכול יוזמה של קיצוץ תחסוך הכי הרבה כסף לחברה עם מינימום נזק למאגר הלקוחות.

  • ה. הדגש את ערכי החברה

למרות שבמצב מיתון רוב החברות רוצות לקצץ בכוח האדם, מנהלי משאבי האנוש בחברה יכולים דווקא לגרום למי שנשאר בחברה ושרד את המשבר לנאמנות גבוה יותר ובו זמנית לתת ערך מוסף של שרות ללקוחות הנאמנים והקיימים מאשר להיות זמינים לכול האנשים כול הזמן.

בסופו של דבר חברות מצליחות שנשארות רלוונטיות לא זונחות את אסטרטגיות השיווק שלהם גם בזמן מיתון, הם מאמצים אותם ומשפרים אותם בדרך להצלחה.